גאווה ישראלית מהסיור ב"מרכז החדשנות של ישראל" במרכז פרס לשלום ביפו

את הסיור הראשון שערכתי ב "בית פרס לשלום" שהתרחש בנובמבר 2016 לא אשכח, משום שפגשנו אני וחברתי ג'ני שהייתה אורחת שלי מדנמרק, אבא ובן שהגיעו במיוחד מעזה לארץ ישראל לקבל טיפול רפואי מציל חיים במימון "בית פרס לשלום".
הם סיפרו לנו שהגיעו למרכז פרס לשלום באישור הרשויות להודות להם על הטיפול המסור שהם זכו לקבל בבתי חולים בארץ, במסגרת העמותה הפועלת במרכז הנקראת "saving children" – "הצלת ילדים" המעניקה במימון מרכז פרס לשלום טיפולים רפואיים לילדים מהרשות הפלשתינית ומעזה, מכשירה צוותים רפואיים ומקדמת שירותי בריאות בתחומי רפואה שונים ושיתוף מידע בין אנשי מקצוע. על כך ורבות נוספות כתבתי בבלוג שלי אודות הסיור המרגש עם ג'ני חברתי משנת 2016.

היום לאחר כמעט 4 שנים שחלפו מהסיור הראשוני, אנו בתקופת ימי הקורונה, הגעתי עם ביתי האהובה ליטל לחגוג יחד את יום הולדתה בסיור ב"מרכז החדשנות של ישראל" לעורר בה השראה, כאחת שעוסקת במחקר הרפואה. יצאנו יחד למסע מרתק בהשראת חזונו של שמעון פרס ז"ל במרכז המבקרים היחיד מסוגו בארץ, המציג את החדשנות הישראלית ואת סיפורה הבלתי יאומן של מדינת ישראל, אומת החדשנות הבלתי פוסקת.
כעת בתקופת ימי הקורונה, ההרשמה לסיור מתבצעת דרך האתר, עם הגבלה למספר המבקרים, כולם חייבים לעטות מסכה וכפפות חד פעמיות שמקבלים בכניסה למרכז.  בטרם כניסתנו למתחם, היה מרגש לראות ברחבה הפונה אל הים את הפסל הסביבתי המשקף את חזונו של שמעון פרס ז"ל שמעביר לנו המסר "לחלום בגדול"–  הכתוב באנגלית Dream Big.
בכניסה ללובי בקומה הראשונה נכנסו ל "היכל ההשראה" בו מוקרן על מסך גדול מיצג אור-קולי מדהים המדגים מבחר מהחדשנות הטכנולוגית הישראלית שהשאירה חותם בעל השפעה עולמית.
בהמשך ביקרנו בחדר המדמה את לשכתו המשוחזרת של שמעון פרס ז"ל, בו שמענו וצפינו בסרט על הקמת המרכז "בית פרס לשלום". על פעילותו רבת השנים והגשמת חלומו להקים את בית פרס לשלום שיעסוק בין היתר בפרויקטים בתחומים המקדמים: טכנולוגיה, עסקים, חקלאות, ספורט, חינוך ורפואה. מרגש היה לראות את הפרסים שקיבל ולהזדהות עם ההצלחה שהגשים את חזונו.
לאחר מכן המשכנו  לחדר חשוך בו נמצא מתחם הולוגרמות אינטראקטיביות הנקרא "סודות החדשנות". פגשנו שם דמויות מובילות בחדשנות הישראלית. מאחר ואני מרצה בהרצאתי אודות "נשים פורצות דרך" גם על פרופסור מרסל מחלוף, שמחתי לפגוש אותה בין הדמויות ולשאול אותה שאלות דרך המסך ולנהל עמה שיח אינטראקטיבי.
הדמויות האינטראקטיביות שתבחרו בלחיצה על המסך, יוכלו יספרו לכם על הדרך הארוכה עד להגשמת חלומם, כיצד הגיעו להמצאותיהם, על ילדותם, על מהות הצלחתם, מחקריהם וכו' ויעוררו בכם השראה כיצד להיות נחושים בדרך להגשמת חלומנו.

לאחר מכן עברנו לאולם "ציר הזמן" בו מוקרנים מבחר האירועים שהפכו את ישראל לאומת החדשנות בתחומים שונים כמו: חקלאות, מים, סייבר, בטחון, חלל, מובייל, תעשייה, מזון, תחבורה חכמה, אנרגיות נקיות, וידאו, משחקים, רפואה, מדע ומחקר. באולם תוכלו לחקור באופן אינטראקטיבי המצאות הכי חשובות שצמחו בישראל. מאחר ואני חוקרת אודות החדשנות בתחומי הסביבה והמדע, למדתי רבות אודות הפיתוחים החדשים גם בחקלאות, באנרגיה ובמדע. באולם נמצא גם מתחם בו ראינו  את "אוסף החדשנות” שתרמו למרכז. בין היתר התרגשנו לראות את תרומתה של רונה רמון ז"ל שתרמה את דגל חיל האוויר ששרד את הטיסה לחלל של מעבורת קולומביה שבו נספה אילן רמון ז"ל עם צוות המעבורת.

בהמשך הסיור הגענו ל"קפסולה" לה חיכיתי במיוחד בסיור להרכיב את משקפי המציאות המדומה (VR) ולצאת למסע אל העתיד. זו הייתה  עבורי חוויה יוצאת מהכלל ומרגשת להרגיש שאני בחלל, ללחוץ באוויר על המקלדת וירטואלית ולחקור בתחומים שונים כמו רפואה, אנטומיה ,לטוס בחלל, להדפיס את מזון העתיד והפתעות נוספות.

בסיום המסע אל העתיד יצאנו מ"הקפסולה" לקומה השנייה של המרכז, בו חשנו גאווה ישראלית אמתית שביקרנו ב"גלריית החדשנות העכשווית" בה מוצגים בתערוכה עשרות חברות ישראליות שנבחרו להציג את החידושים בתחומי טכנולוגיית המידע, חלל ובטחון חקלאות, תחום האנרגיה הרפואה ועוד.

מאחר וההרצאות שלי העוסקות במסר לעורר השראה והעצמה לחדשנות המטיבה עם האנושות, אני מאוד מזדהה עם המסר של "מרכז החדשנות של ישראל". יצאנו מהסיור בתחושה אופטימיות אני וביתי האהובה (העוסקת גם במדע), תחושת גאווה ישראלית מההישגים ומההשראה הרבה של הרבים הפועלים כיצד להיטיב עם האנושות כולה.
כולי תקווה שכולנו נמשיך לחלום בגדול, לקבל השראה מאנשים מעוררי השראה ולהגשים כל אחד את חלומו הוא.

ממליצה לכם להגיע לסיור ל "מרכז החדשנות של ישראל " בבית פרס לשלום אפילו מספר פעמים לבקר בתערוכות המתחלפות.
עוד שבועיים אני יוצאת לסיור נוסף במקום, הפעם עם בעלי וזוג חברים החוגגים יום הולדת.

מוזמנים לספר לי איך התרשמתם, בילוי נעים!

לשיתוף:

תגובה אחת

1. קרן הדדי הגב

תודה רבה מירי על הפוסט המרתק. באמת מרכז מעורר השראה וגאווה ישראלית. נשמח להגיע לבקר במקום.