תערוכת "חפצים מספרים סיפור" – אמנות המיחזור- מרץ 2015

שמחתי לשמוע את ההודעה כי ארגון אמני "מוזה" רעננה שאני נימנת על חבריו יקבל בית משלו לאמנים שבו נוכל להציג את היצירות שלנו בתערוכות ובפעילויות תרבותיות לקידום האמנות והתרבות בעירי. לצורך התערוכה הראשונה שנערכת ב"בית מוזה" שנקראת "חפצים מספרים סיפור" האוצרת תמי קידר ואוצרת המשנה אווה גרובגלט, התבקשתי ליצור מיצב סביבתי  מ"חפץ מן המוכן" המתאים למושג Readymade שנאסף מפסולת עירונית.
מיד חשבתי לקחת את גליל העץ שאספתי מן השדה במהלך הסיורים שלי בשטח לחפש מציאות ולהפוך אותו לשולחן בסגנון פופ-ארט.  ציפיתי את הסדקים שהיו בשולחן המקורי במילוי שפכטל עץ ליישר את המשטחים לצורך עבודת הצביעה. אספתי שאריות קאפות מבתי דפוס ושאריות טפטים והתחלתי את מלאכת ההרכבה של עיצוב צורות גאומטריות שונות ובגבהים שונים וציפיתי אותם בצבע בשילוב עם טפטים שונים. את הצורות הגיאומטריות הדבקתי בין החורים המקוריים שהגיעו עם הגלגל והשארתי את הוראות היצרן והכיתוב המקורי של היצרן על מנת להשאיר את האותנטיות של גלגל העץ ולהראות את עברו בשילוב עם העיצוב המודרני החדש בסגנון פופ-ארט. לרגל של הגלגל חתכתי רצועות בעוביים שונים של פסים בשחור ולבן על מנת לתת אשלייה של אמנות אופ- ארט. הרכבתי לשולחן גלגלים לצורך ניידות ומעל כל האלמנטים הנחתי זכוכית עגולה בהתאם לקוטר של גלגל העץ. לבסוף התקבל אובייקט אומנותי בצורת שולחן מעוצב מודרני בסגנון אופ-ארט ופופ- ארט שהגיע לתערוכה "חפצים מספרים סיפור". אני שמחה לשתף אתכם בתהליך היצירה ובמתן השראה לאמנות ירוקה וידידותית לסביבה.

   סרטון של אורי מנוס על פתיחת גלריית "בית מוזה" והתערוכה "חפצים מספרים סיפור"

לשיתוף:

4 תגובות

  1. רחל גרינברג הגב

    מירי היי זאת לא תגובה כבר כתבתי שאני נהנית מהרעיונות שלך שהם מדהימות לכן אני כותבת לך אולי אולי את יודעת מה לעשות מחתיכות פורמייקה יש לי המון זמן ואני שומרת והיום גיליתי אותך ואולי נצליח לעשות משהו

    • מירי ישראלי הגב

      לרחל היקרה שלום רב,
      לשאלתך בדר"כ שאריות פורמיאקה טובות לעיטור וציפוי משטחי עץ ישרים בגלל שזה חומר לא גמיש לפיסול. חשבי על חידוש רהיטים, מסגרות לתמונות,ספסלים וכו'. אשמח לראות מה יצרת איתם. בהצלחה.

  2. ספיר הגב

    עבודות מקסימות, חשיבה יצירתית, מינימליסטית, חסכונית וידידותית לסביבה.

  3. אסתר כהן הגב

    מירי,
    אין עליך המשיכי לעשות חיל
    אני אוהבת את היצירה שלך ממש מרגישה אותך בחוויה
    הרבה הצלחה
    אסתי

השארת תגובה