רעיונות ליצירה לחג החנוכה מחומרים ממוחזרים וחומרים בשימוש חוזר.

רעיונות ליצירה לחג החנוכה מחומרים ממוחזרים וחומרים בשימוש חוזר.

חג החנוכה חג האור, זו הזדמנות טובה  לפעילות מהנה עם הילדים להכנת יצירה מקורית המשמחת את הלב ומגלה את האור הטמון בחומרים ממוחזרים ובפסולת שיועדה להטמנה אשר בה נעשה שימוש חוזר, נהנה מחדוות היצירה הירוקה, מהחוויה המשותפת של  "נס חנוכה" יצירה בצוותא עם המשפחה הן מהתהליך לגלות את הפוטנציאל בחומרים שיש בבית לשימוש חוזר ולהתפעל מהתוצרים היפים שנוכל לקבל. מצרפת לכם מספר רעיונות ליצירה שיצרתי  כמו סביבונים שונים, חנוכיות, כדים ולפידים זוהרים להעברת המסר של האומנות הירוקה המאירה את החג באור זוהר ובהטמעת הערך כי הפסולת שלנו היא ממש אוצר. חג חנוכה שמח.
לחצו על הקישור ליצירת חנוכייה ממוחזרת וזוהרת במיוחד מחומרים ממוחזרים.

לדוגמה חנוכייה המיוצרת כולה מפסולת של אריזות מזון, גלילי פלסטיק וחומרים שיועדו לפח שעברו מהפך. ליצירת החנוכייה הממוחזרת אספתי8 קונוסים ישנים של חוטי תפירה ו קונוס אחד גבוה יותר משאר הקונוסים,  ציפיתי עם דבק פלסטי ניירות אריזה של ממתקים, קרמבו ומה שיש בבית העיקר שיהיו זוהרים. לקחתי 9 תקליטורים ישנים עליהם הדבקתי 9 קפסולות של קפה אשר חתכתי אותם לעלים ליצור פרח פתוח. הדבקתי את הקונוסים לתוך פרחי הקפסולות הזהובות. צבעתי פקקי פלסטיק שנותרו מגלילי טואלט בצע זהב והנחתי אותם מעל ראשי הקונוסים המעוטרים. החור של הפקק מתאים בדיוק לגודל של  נרות חנוכה הרגילים. יחד קבלתי חנוכייה ממוחזרת זוהרת ומאירת עיניים וידידותית לסביבה.

סביבונים ניתן להכין מהרבה מאוד חומרים בשימוש חוזר. אני אוהבת להתבונן בחומר ולחשוב מה ניתן ליצור אתו שיתאים לתנועה סיבובית מהירה וקלה. כמו הקפסולות הקפה שמכניסים בתוכן פקק פלסטיק ונועצים מקל ריח מעץ שנותרו בבית ממקלות העץ הריחניים, מבקבוקי אקטימל ניתן ליצור כדים זוהרים, סביבונים, פמוטים לחנוכייה ועוד יצירות כיד הדמיון הטובה. סביבונים מתקליטורים מעוטרים בכפתורים ישנים זוהרים ונצנצים ובתחתית הסביבון מדביקים גולות ישנות או קפסולה או כל חפץ עגול שיגרום לסביבון להסתובב. לפידים ניתן להכין מגלילי קרטון מצופים בניירות זוהרים או מפחיות משקה אלומיניום שלהם מחברים שקיות ניילון בצבעי הלהבה מודבקות לתקליטורים זוהרים.
מוזמנים להתרשם באתר מהרעיונות ליצירה לחג החנוכה מחומרים ממוחזרים בסימן להושיט ידינו לאיכות הסביבה.
הנאה רבה מחדוות היצירה הירוקה. חג אורים שמח!

לשיתוף:

2 תגובות

  1. בלהה הגב

    מירי שלום! אשמח להבין איך הכנת את הסביבונים מקפסולות הקפה, איך הכנסת את הפקק ואיך עשית בפקק חור למקל?
    ואיך הסביבון מסתובב?
    תודה, בלהה

  2. הדס הגב

    מירי היצירות והרעיונות שלך מהממים! מעורר השראה
    מומלץ בחום!

השארת תגובה