סדנת תכשיטים אקולוגיים לחברות הפורום "חומר מחשבה"

במסגרת חברותי בפורום אמנות המיחזור הנקרא "חומר למחשבה", שמחתי להדריך סדנת תכשיטים אקולוגיים לחברותי מהפורום. מיינתי לצורך הסדנה תכשיטים לפי חומרים שונים כמו תכשיטים משקיות פלסטיק וניילון, מצדפים וצדפות, מכפיות פלסטיק, מכפתורים, מפקקי מתכת, תכשיטים מבד, מקפסולות של קפה, מלשוניות של פחיות אלומיניום, מבקבוקי פלסטיק, תכשיטים מבקבוקי פלסטיק בשילוב עיסת נייר, מקרטון גלי, תכשיטים מרוכסנים ומחומרים נוספים.

המפגש החל בארוחת בוקר שכל אחת מביאה איתה משהו טעים לארוחה, יושבים משתפים חוויות ובתום הארוחה יצאנו לסיור בדירתי הקטנה בה הצגתי את חדר העבודה שלי בו אני יוצרת ממגוון רב של חומרים למתן רעיונות והעשרה יצירתית על העושר הטמון בכל חומר שיועד להטמנה לשימוש חוזר באמנות וביצירה. החברות שמעו על מספר פרויקטים לפיסול סביבתי שיצרתי  עם ילדים  שהחלו בניקוי השטח, באיסוף פסולת שיועדה לפח אשר בה הפחנו חיים חדשים ליצירת פיסול סביבתי עם מסר חינוכי לחברה ולסביבה באמצעות האמנות הירוקה.
בתום הסיור הצגתי לחברותיי מגוון רב של רעיונות ליצירת תכשיטים מחומרים רבים ומגוונים. בסדנה הדרכתי כיצד ניתן ליצור תכשיטים מבקבוקי פלסטיק בשימוש חוזר, מקפסולות של קפה בעיצובים שונים, שילוב חרוזים בתכשיטים, שילוב תכשיטים ישנים בחדשים, עיטור בלק צבעוני ועיצוב פרחים מבתי נרונים מאלומיניום. נהנתי מאוד לראות את היצירות היפות של החברות, את ההתלהבות וההפתעה במפגש עם חומרים שיועדו לפח שעברו מהפך לתכשיטים מרהיבים ומקוריים. נהנתי לראות את ההתלהבות מכל פיסת בקבוק פלסטיק אדום ומבריק שהפכה מיד לתכשיט מהודר. מאחר ורצינו להספיק לתערוכה שננעלת בשעה14:00  בגלריה "על האגם", הזדרזנו להתארגן ליציאה לגלריה שבפארק רעננה. חלק מהחברות ביקשו לבקר בגלריה בה אני מציגה עם חברי אמני רעננה בתערוכה "אמני רעננה על המפה". עשיתי שיח גלריה על היצירות של חברי  האמנים ועל והיצירה שלי "מנוע צמיחה"  המשקפת מבט מחלוני בתיעוד על עץ הבוהיניה הגדל בחצרי המשתנה ב4 עונות השנה במטרה לעודד את השטחים הירוקים בעירי. הצטלמנו למזכרת ליד היצירה ובסיום החברות כתבו את התרשמותם בספר האורחים.
לסיכום המפגש, היה לי כיף והנאה להפגש עם החברות היקרות, להדריך, להניע לצמיחה יצירתית והעשרה שתועבר הלאה לאנשים אחרים ובכך לגלות ולהנות מחדוות היצירה הירוקה.


רעיונות נוספים לתכשיטים אקולוגיים תוכלו להתרשם באלבום לעיצוב תכשיטים אקולוגיים

לשיתוף:

תגובה אחת

  1. אסתר כהן הגב

    מירי יקרה,
    אני חייבת לומר לך "כל הכבוד" איזה הספק!
    בתקופה קצרה יחסית נראה לי שנגעת בכל סוג של פסולת שרק שייך,לא פסחת על אף אחד מהם.
    אני מאחלת לך המשך עשייה ויצירה מהנה,
    נהניתי מאוד לבקר בביתך ולראות כל פינה מקושטת בטוב טעם ובצורה אסטטית ונעימה לעין,
    משובב לב,
    מחזיקה לך אצבעות!!
    חברתך לפורום "חומר למחשבה"
    אסתר כהן-"במה ברמה"
    אשדוד

השארת תגובה