פיסול סביבתי לעידוד הרכיבה על האופניים בגבעתיים

שמחתי שהפיסול הסביבתי שיצרתי עם תלמידי ביה"ס "כצנלסון" בגבעתיים נבחר כדוגמה לייצג  בויקיפדיה של ספרד בדף הערך אודות "אמנות  אקולוגית". המסר החינוכי והיצירתי שהדרכתי את תלמידי כצנלסון, החל בהסברה חינוכית על זיהום האוויר ובעיית הפסולת העולמית וכיצד ניתן לצמצם את זיהום האוויר במרחב העירוני באמצעות הגעה לבתי הספר דרך כלי תחבורה שאינו מזהם. בנוסף לחינוך הסביבתי, הם למדו כי הרכיבה על האופניים מעודדת פעילות ספורטיבית ירוקה המועילה לסביבה מוריקה.
הפרויקט בוצע בשיתוף פעולה עם השפד"ן המקדם פרויקטים להטמעת החינוך הסביבתי בבתי ספר. לאחר הדרכת התלמידים על משבר האקלים ומשבר הסביבתי, חשבנו איך ליצור פיסול סביבתי שיעודד את המודעות בקרב התלמידים להגיע לבית הספר ברכיבה על האופניים.
אספנו חומרי פסולת רבים, כמו פסולת בנין, צינורות ומכסי פלסטיק, שקיות ניילון, פקקי פלסטיק, שרשראות וגלגלי אופניים, רשתות ישנות וחומרים נוספים שיצאו מכלל שימוש ומהם התחלנו לעצב את הדמויות של הילד והילדה הרכובים. לקחו חלק בפעילות ילדי שכבת כיתה ד' וה' שהובילה את הפרויקט המורה סיגל מזרחי שעבדה איתי בשיתוף פעולה להצלחת הפיסול הסביבתי.
התלמידים קיבלו הסברים על יסודות האמנות האקולוגית והאמנות הסביבתית, חקרו את חומרי הפסולת שיועדו להטמנה, כיצד ניתן כעל משאב יקר ערך לשימוש חוזר, חשיבות צמצום הצריכה ממשאבי הטבע, מיחזור, הפרדת פסולת וכו'. אני מאמינה כי באמצעות המערכת החינוכית ובאמצעות הילדים שמהווים את סוכני השינוי החשובים במשפחה בבית ובסביבה הקרובה אליהם, הם סופגים ערכים חינוכיים סביבתיים גם באמצעות האמנות האקולוגית המושיטה את ידה לסביבה.
בטוחני כי הם יובילו לשינוי הסביבתי הנדרש בתחום החינוך לקיימות ושמירת הסביבה. מוזמנים להתרשם מפעילות חינוכית, ערכית ומעשירה המשאירה חותם ירוק בשטח ובלב התלמידים.

סרטון וידיאו המציג את פיסול הרוכבים של כצנלסון לאופק ירוק…

 

לשיתוף:

השארת תגובה