הרצאות העשרה וסדנת יצירה לתלמידי ביה"ס "הגפן" ר"ג – "עושים סביבה יחד"

מפגשי השתלמות חווייתיים לתלמידי "הגפן" לחינוך לקיימות הן בהרצאות העשרה והן בסדנאות יצירה ליכולת לטפח את סביבתם ולהחזיר אהבה לסביבה.
תודה לזכות שזכיתי להרצות ולהדריך בבית הספר הירוק "הגפן" בר"ג החורט על דגלו את הטמעת החינוך הסביבתי הלכה למעשה. בשיתוף פעולה עם "עושים סביבה יחד" המועצה לישראל יפה והאיגודן, העברתי הרצאות לתלמידי כיתות ד'+ה' "כיצד להחזיר אהבה לסביבה" בהם הצגתי פרויקטים מעוררי השראה סביב הגלובוס לקידום המודעות הסביבתית בשיקום החברה, החינוך והסביבה. מרגש היה לשמוע את התגובות של התלמידים בתום ההרצאות על ההשראה החינוכית והסביבתית שהם קיבלו שתניע אותם לאימוץ תפיסת עולם ידידותית יותר לסביבה.
במפגש אחר תכננו ליצור עם תלמידי כיתה ד' בהובלת המורה נטע שוייצר רכזת המדעים, פינת ישיבה אקולוגית המעוצבת מעשרות קרטוני חלב שנאספו ע"י התלמידים ומגליל עץ ישן שקם לתחייה מחודשת ועוצב לשולחן נייד חדיש, מקורי ושימושי.
התלמידים קיבלו הנחיות לאיסוף קרטוני חלב בשימוש חוזר, הדרכה לגזירתם והנחיות כיצד לעצב ולבנות את השרפרפים בצורה יציבה. הם התחלקו לצוותים. צוות אחד עבד על ציור ועיטור גליל העץ, וצוותים אחרים עבדו בשיתוף פעולה מלא על בנייתם ועיצובם של השרפרפים.
בתום בניית השרפרפים וצביעת השולחן, עיטרנו עם התלמידים ציורי גפנים ועלי גפן כיאה לסמל בית הספר "הגפן" וציפינו בלכה לגימור הצביעה.
הפרויקט הדגיש בנוסף לערכי היצירה הירוקה, גם את עבודת הצוות המשותפת, את השימוש החוזר בפסולת שיועדה להטמנה והתנסות משמעותית ליכולת לטפח את סביבתם בבית הספר ולהחזיר אהבה לסביבה כפי שלמדו בהרצאות.
מרגש היה לראות את קורת הרוח של התלמידים, הסגל החינוכי והמתנדבים מפרי יצירתם – פינת ישיבה אקולוגית שיצרו יחד כפי שתכננו "במקום לפח ניצור מהפך".

מוזמנים להתרשם מחוויה מהנה של התנסות משמעותית הלכה למעשה המקדמת את מטרת הפרויקט "עושים סביבה יחד" להגביר את המודעות לנושאי שמירת הסביבה גם באמצעות הרצאות הסברה חינוכיות מעוררות השראה וגם באמצעות האמנות הירוקה המושיטה את ידה לסביבה.

קישור לפרויקטים נוספים לפיסול סביבתי בבתי הספר עם הקהילה.

כתבה על הפעילות בפורטל החינוך של עיריית רמת גן.

מוזמנים להתרשם מחוות הדעת מבית הספר על פעילויות להטמעת החינוך הסביבתי בתלמידי "הגפן"

לשיתוף:

השארת תגובה