רשמים מסיור חווייתי במרכז השיקומי האקולוגי "סודות ירוקים" שבגבעתיים

רשמים מסיור חווייתי במרכז השיקומי האקולוגי "סודות ירוקים" שבגבעתיים

כפעילה סביבתית המעודדת את המודעות הסביבתית בחברה, שמחתי לבקר את המרכז התעסוקתי הנקרא "סודות ירוקים" של עמותת "אנוש"  בנמצא בגבעתיים ולהתרשם כיצד הוא מנוהל ברוח הקיימות והאקולוגיה למען אוכלוסיה משתקמת.

בביקורי אירחה אותי מאיה מדריכת שיקום ורכזת מועדון הקיימות שערכה לי סיור במקום והסבירה לי כי מטרת המרכז, לאפשר למשתקמים אנשים המתמודדים עם מחלות נפשיות, לתפקד ביום יום באופן מיטבי, וכן להעניק להם כלים בתחום התעסוקה, שיסייעו להם להשתלב בהדרגה בשוק העבודה.
מרגש היה לראות את הגינה המטופחת והשלווה ובה ערוגות אישיות עם שמות המשתקמים, את פינת המיחזור ובה תולעים אדומות המזרזות את ייצור הקומפוסט, את מלון הציפורים, את מערכת האקוופוניקה, את הקיר הירוק ואת המוצרים שהם מייצרים עם המשתקמים.
התרשמתי ממערכת האקוופוניקה בה ניתן לראות כיצד הפרשותיהם של הדגים הגדלים באקווריום מועילה לצמחים, המערכת סופחת את ההפרשות מהמים והופכת להיות מקור דשן איכותי לצמחים. בכך מסייעת לטהר את המים מן המרכיבים הרעילים לבעלי החיים וגם מועילה לצמחים הירוקים.

במרכז לומדים המשתקמים על ערכי הטבע והסביבה, מה שמקנה להם ידע וניסיון להעביר בעצמם ימי אירוח מרתקים ומלאי תוכן ועניין לקבוצות האורחים המגיעים לכאן מדי שבוע. מעבר להעברת ימי האירוח בעצמם, הם גם עמלים על הכנת מוצרים ייחודיים.

מוצר ייחודי המיוצר ע"י המשתקמים המוצע למכירה הוא "עוגינה"  "עוגייה לגינה" שמכילה 2 חומרים: הומוס פרימיום וחרסית – קומפוסט משודרג המכיל מינרלים חיוניים לצמחים, שמסייעים להם לצמוח. את העוגינה טומנים בעציץ או בחצר. עם ההשקיה המרכיבים הפעילים מחלחלים לקרקע ומסייעים לצמחים להתפתח.
במסגרת ימי האירוח עוברים המבקרים בין מספר תחנות שמאורגנות לפי חמישה יסודות – מים, אדמה, אויר, רוח, אש ואהבה ובסיומן משתתפים בסדנה חווייתית של הכנת כדורי זרעים. במהלך יום האירוח מכינים המבקרים מוצרים שהם לוקחים אתם הביתה בסוף היום כמזכרת.
כדאי להגיע לסיור ולרכוש את "עוגינה" וגם שקית עם זרעים של צמיחה – כרטיס ברכה ממותג (בהתאם להזמנתכם) הכולל שקית זרעים להנבטה חווייתית.

לסיכום, אני מאוד ממליצה לילדים ומבוגרים לקחת חלק ביום חוויתי שמטרתו למידה על ערכי שמירת איכות הסביבה, התנסות מעניינת ומגוונת. המפגש עם אוכלוסייה שונה מהווה אבן דרך משמעותית בשילוב "האחר" בקהילה דרך מפגש חוויתי, ערכי וסביבתי.
פרטים והזמנת סיור לפנות למרכז בטלפון 03-7314981 או 054-9299592 

לשיתוף:

השארת תגובה