סיור ב"חוות גן עדן" שבניר-לבנים המקדמת חקלאות אורגנית בלב השרון

במסגרת סיורי לגילוי מקומות חדשים המקדמים הלכה למעשה את הצורך באימוץ תפיסת הקיימות, שמחתי לבקר במקום קסום הנקרא "חוות גן עדן", הנמצא בניר-לבנים שבמועצה אזורית לב השרון.
החווה מקדמת ומפתחת דרך חינוכית המצמיחה ומעשירה את הדור של היום בתכנים של חקלאות, אהבת האדם ואהבת האדמה.
לחווה הגעתי בהמלצתו של ידידי גדול אמני הטבע בארץ, האמן והמשורר "מלך ברגר"  שחלק מיצירותיו הייחודיות מוצגות במרכז המבקרים של החווה. על הקיר המרכזי ניראת יצירה אדירה של האמן "מלך ברגר" המורכבת מ 36 יחידות של אמנות מהטבע.
גודל כל יחידה 080X1.22 מ' אשר חוברו יחדיו ליצירה גדולה אחת מרהיבה ביופייה, שבה כתובים כתביו של מלך ברגר שכתב בנושא שלום, אהבת האדם, הטבע והסביבה כתובים ב 4 שפות שונות, עברית, ערבית, אנגלית ורוסית.
במהלך הסיור שערכו לי צוות מקימי "חוות גן עדן" גל שטרית והראל מיידני, הם סיפרו לי על החזון שלהם להקים במקום יער מאכל עם מערכת אקולוגית שתפרה את האדם, את הטבע ואת הסביבה ולהפוך את החווה למרכז מבקרים המקנה ערכים לשמור הטבע בסביבה של חקלאות אורגנית ירוקה ובריאה.
האמונה שלהם שכדי שכל אדם בישראל יוכל ליהנות מתזונה בריאה ונקייה תוך שמירה על המאזן האקולוגי של כדור הארץ, לכן במקום מגדלים גידולים אורגניים המיועדים למכירה תוך שמירה על מחירים הוגנים ונמוכים עבור תוצרת חקלאית אורגנית. בנוסף  חוות גן עדן מקיימת סדנאות וקורסים לגידולים ביתיים בתחום הידרופוניקה וחקלאות בארץ.
מוזמנים לבקר באתר שלהם להזמין ירקות אורגניים, להגיע לסיור במקום בתיאום מראש ולהיות שותפים בסיוע להתפתחות החווה על מנת להגדיל את הריאה הירוקה והחקלאות האורגנית שכה חסרה לנו במדינת ישראל.
תודה על הסיור המרתק המשאיר טעם של עוד ובהצלחה בהמשך הדרך.

 

לשיתוף:

4 תגובות

  1. נדב יצחקי הגב

    נדב מתאגיד השידור וארצה הפקות
    בימים אלו אנו עושים סרט דוקומנטרי
    הסרט עוסק באנשים שבחרו להתנתק מהגריד מטעמי בריאות
    ומטעמי נאמנות לעצמם.
    אנשים שחיים אוף-גריד. בניתוק מתשתיות מבחירה מושכלת

  2. הראל מיידני הגב

    מירי היקרה משפחת גן עדן שמחה לארח אותך אצלנו בחווה כמה כיף לפגוש עוד אומנים מהמשפחה לחלום יחד ולרקום תוכניות לשיתופי פעולה
    מוזמנת אלינו תמיד באהבה

  3. שמואל ירושלמי הגב

    כל הכבוד למלך ברגר על התצוגה שהוא מציג באופן קבוע אצל חבריי ושותפי למאבקים חברתיים מאז 2011 – גל והראל! כמו כן, כל הכבוד לגל והראל על זה שלפני 4-4 שנים יזמו הקימו את החווה חוות גן-עדן בין השדות הירוקים של השרון, חווה שהיא אחת הדוגמאות הטובות לקיימות הלכה למעשה.

    את גל והראל אני מכיר מאז מחאות-האוהלים שהיו בכל הארץ ב-2011 והיינו שותפים ביחד במאבקים חברתיים – הן אצלי בבאר-שבע והן במרכז (כולל פגישת מנהיגי השכונות הארצית בביתם הקודם בשכונת פרדס-כ"ץ שבגבול בין בני ברק לצומת גהה שנערכה בחודש מאי 2012) ואני ממש שמח שהזוג הזה ממשיך בפעילותו החברתית והחינוכית למען שינוי אמיתי בתפיסות העולם של החברה הישראלית. כולי תקווה, שבפרוץ המהפכה המדינה החדשה תעודד באופן פעיל ביותר פרוייקטים כדוגמת החווה של גל והראל בכל המגזרים בארץ ובעידוד הממשלה זה יכול גם לפתור את בעיית המשבר בחקלאות וגם לתרום לחינוך דורות שלמים שיודעים לקיים את החברה בה הם חיים ולא להרוס אותה לטובת רווחים קלים של בעלי ההון.

השארת תגובה