סדנת יצירה להכנת מדורת ל"ג בעומר זוהרת ומסתובבת

כחלק מהמאמץ לשמירה על איכות הסביבה ושמירה על משאבי הטבע של היחידה הסביבתית של עיריית פ"ת, שמחתי לקחת חלק בסדנאות יצירה ירוקה לילדים ולמבוגרים בהסברה ובמתן רעיונות רבים ליצירת אומנות ירוקה המושיטה את ידה לסביבה.
בסדנה שנערכה במתנ"ס עמישב שבה הדרכתי כיצד ליצור מדורות ל"ג בעומר זוהרות מחומרים ממוחזרים, סיפרתי לילדים על מהות החג ל"ג בעומר ועל המגמה לצמצם את כמות המדורות שיודלקו בל"ג בעומר על מנת להפחית את פליטת גזי החממה, לצמצם את הפגיעה בקרקע ובצומח ואת הנזק לבריאות האדם.  הילדים קיבלו הסבר על חשיבות שימוש חוזר בחומרים שקיימים סביבנו שמהם נוכל לעשות שימוש חוזר לצרכיי יצירה ולעודד את המיחזור והתחשבות בצריכה נוספת ממשאבי הטבע.

קבלו העשרה ליצירת מדורה זוהרת ומסתובבת מפסולת מכסים שקופים של אריזות מזון, שאריות מקלות ארטיק מעץ, תקליטור ישן ושארית מגנט. ציירו עם הילדים על המכסים השקופים את הלהבות וצבעו בצבעי הלהבה עם טושים פרמננט. גזרו את הלהבות של המדורה בגדלים שונים.
את מקלות הארטיק צבעו בצבעי עץ. נקבו את הלהבות הגזורות ואת מקלות הארטיק בעזרת מחורר. לאחר שכל האלמנטים הצבועים מחוררים, העבירו סיכת פין פציל דרך כל האלמנטים כולל התקליטור וחזקו מאחורי התקליטור. הדביקו שארית מגנט על הצד האחורי של התקליטור. לגימור, ניתן לפזר צבעים זוהרים על להבות המדורה.

כולם יחד חברו ליצירת מדורת ל"ג בעומר זוהרת, מסתובבת ומאירה מהתקליטור, כך שהן מאפשרות סיבוב וזרימה והשתקפות זוהרת של האור על התקליטור. סדנת יצירה ירוקה המסמלת את החג ל"ג בעומר. גם הפסולת קמה לתחייה מחודשת וגם קבלתם מדורה מדליקה.

אתם מוזמנים ליצור מפסולת וליהנות מחדוות היצירה הירוקה המושיטה את ידה לסביבה. חג שמח ואנא שמרו על הסביבה.

לשיתוף:

השארת תגובה