יובל תמיר מחברת "אינפימר" – מוכיח מלחימה לקיום ללחימה לקיימות

כמרצה וכבלוגרית ירוקה החוקרת אודות הפתרונות החדשנים המבוצעים בעולם בתחומי איכות הסביבה, משבר הפסולת והצורך בכלכלה מעגלית, אני שמחה לשתף אתכם בחוויה מעוררת השראה ותקווה שחוויתי בסיורי במפעל "אינפימר טכנולוגיות בע"מ" שבקיבוץ ברקאי, שם אירחו אותנו יובל תמיר ורעייתו טל תמיר שהקימו את חברת "אינפימר" בשנת 2013.

לאור מחאתי כנציגת הציבור בפני חברי הוועדה לאיכות הסביבה של רעננה, לכך שעיריית רעננה הפסיקה את הפרדת הפסולת הרטובה ואינה מציעה פתרון חלופי אחר לפסולת הרטובה שיתרום באופן טוב יותר לסביבה, סיפר לי חיים ברודיא חבר מועצת העיר, המתמודד בבחירות לראשות העיר רעננה, כי חברו הטוב יובל תמיר, הקים עם רעייתו טל תמיר את חברת "אינפימר" המציעה פתרון להפיכת האשפה הביתית ופועלת בשיטת UBQ בתחום מחזור האשפה ואספקת חומרי גלם לתעשיית הפלסטיק. הוזמנתיי לסיור במפעל"אינפימר" לראות כיצד מייצרים מאשפה ביתית עירונית מעורבת לפלסטיק ידידותי לסביבה.

ביוזמת חיים ברוידא, הגעתי לביקור במפעל "אינפימר טכנולוגיות בע"מ" לראות וללמוד מקרוב אחר היכולת להתמודד עם האשפה שאנו מייצרים לטובת תהליכי מיחזור. לסיור נלוו אנה פוזמנטיר, מספר 2 ברשימתו של חיים ברוידא ושתי פעילות נוספות שלצידו: יוכי שרמן ביטנסקי ואילנה זינגר, הקרובות לתחום איכות הסביבה.

ברוידא, בעברו ראש הכתבים בעיתון ידיעות אחרונות, הביא למודעות את סוגיית איכות הסביבה והיה אחראי לפרסום שהסעיר בשעתו את המדינה בפרשת "הסרטן בקרב לוחמי הקומנדו הימי" שצללו בנחל הקישון.

יובל תמיר שהיה לוחם השייטת ופיקד על הילת"מ (יחידה למשימות תת מימיות) של חיל הים ולקה בכמה סוגי סרטן כתוצאה מחשיפה מצלילות בנחל הקישון המזוהם שאליו זרמו חומרים רעילים ממפעלים פטרוכימיים באזור חיפה, ניהל מאבק ציבורי עם חבריו ליחידה ולשייטת שהוביל להקמת ועדה בראשות השופט שמגר. הועדה הוקמה בעקבות סידרת כתבות תחקיר ב"ידיעות אחרונות" על ידי ענת טל שיר וצדוק יחזקאלי על מחלת הסרטן שחלו לוחמי השייטת. הועדה הכירה בחולי הסרטן מקרב הצוללים כנכי צה"ל, ובצוללני עבר שנפטרו מסרטן כחללי צה"ל וכי יש להכיר בהם כנפגעי מערכות ישראל.

לאחר שניצח את מחלת הסרטן השקיע את רוב זמנו למחקר ופיתוח לקידום לצמצום נזק הזיהום הסביבתי והקים  עם רעייתו טל את חברת "אינפימר".אשר  פיתחה תהליך חדשני מוגן פטנט בטכנולוגיה מהפכנית המאפשרת הפיכת אשפה ביתית לייצור פולימר תרמופלסטי מרוכב  בשם "אינפימר".
מקור החומר באשפה עירונית, שבטכנולוגיה ייחודית שהוא המציא (רשום בפטנט) המופרדת לרכיבי האשפה על פי משקלם הסגולי ולאחר תהליכי עיבוד שונים, מופק חומר הגלם החדש המשמש כחומר גלם ליצור מוצרים שונים, בתעשיית הפלסטיק כגון: משטחים, שוחות ביוב, פחי זבל וכו'. הפטנט של יובל תמיר בשיטת UBQ מועיל רבות להוריד את כמות פליטות המתאן מכמויות האשפה המגיעות להטמנה, מהווה פתרון חדשני ליצור פלסטיק שאינו מבוסס על נפט ומועיל בפריצת דרך ליצור כלכלה מעגלית.
המיוחד בחומר זה שהוא בעל כושר הדבקה וחיבור בין חומרים ופולימרים שונים ושהוא ניתן למיחזור מספר רב של פעמים. החברה מצליחה להפוך 65% מהפסולת הגולמית שהיא קולטת לאינפימר, בעוד ש-10% הם נוזלים שעוברים אידוי והשאר יסיימו כפסולת להטמנה. כעת במפעל קיים קו ייצור אוטומטי שמסוגל לייצר חצי טון של חומר גלם בשעה.
במהלך הסיור לאורך קו היצור, יובל הסביר לנו על התהליך החדשני ועל חזון החברה המציגה פתרון כלכלי ובר קיימא ושהינה נמצאת על סף פריצה לשוק הבינלאומי.

אני מקווה שאכן באמצעות הקרן לשמירת הניקיון של המשרד להגנת הסביבה, יוכלו הרשויות המקומיות להביא חלק מהפסולת העירונית המיועדת להטמנה שתגיע למיחזור למפעל "אינפימר", לייצור תוצרים חדשים ובכך לצמצם את כמויות הפסולת המיועדות להטמנה באדמה, לחסוך צריכת משאבי טבע חדשים ולשפר לנו את איכות הסביבה בה אנו חיים.
תודה לחיים ברוידא וחברותיי שנלוו לסיור ותודה לטל ויובל תמיר לאירוח בסיור המרגש והחווייתי שהציג לנו לוחמים פורצי דרך למען שיפור מצב הסביבה בה אנו חיים.

חיבוק ירוק ממני ובהצלחה בהמשך הדרך! 

לשיתוף:

4 תגובות

  1. אילנה צור הגב

    יובל, כל הכבוד לך על פועלך מעריכה מאד את השתלשלות חייך .שנים שלא דיברנו. אגב ,אנו חיים שנים רבות בקנדה. אילנה מוראד

  2. מנחם אברהם הגב

    ערב טוב
    אבקש ליצור אותי קשר.

    תודה
    מנחם אבאהם.

  3. אילנה מאיר הגב

    יובל תמיר,
    פתחת בפנינו את ליבך ורעיונותיך בפגישה שנערכה לפני כארבע שנים בברקאי ועד היום הסטודנטים
    לחינוך במסלול גאוגרפיה וסביבה זוכרים מצטטים ומלמדים את תלמידיהם לאור דברייך.
    מקווים להיפגש עימך ביחד עם הדור הבא של הסטודנטים בקרוב.

    כבר מחכים לפגישה

    תודה מראש
    בברכה
    אילנה מאיר ודר" רונית לאוב
    מכללת הרצוג

  4. יוסי סמואלסון הגב

    כל הכבוד!!!
    אשמח לשוחח עם יובל 0522608867

השארת תגובה