המלצות וטיפים לביקור בקופנהגן הירוקה – יולי 2017

אני שמחה לשתף אתכם ולהמליץ לכם לבקר במקומות קסומים בסביבות העיר קופנהגן בירתה של דנמרקקופנהגן היא עיר מאוד ידידותית לתייר המשלבת ארמונות עתיקים, גנים מרהיבים, שפע של מים בתעלות המחברות בין חלקי העיר השונים, שפע של ריאות ירוקות ואווירה נעימה ורגועה בפארקים ובמרכזי הקניות והבילוי שברחבי העיר. אזרחים בעלי מודעות ואחריות סביבתית,רוכבים על אופניים ודואגים לשמור ולטפח את הסביבה בה הם גרים.
גם בחודשי הקיץ אתם עלולים לפגוש בשמים קודרים ובמזג אוויר גשום. לכן נושא מזג האוויר זה קצת עניין של מזל. אך לאחר רדת הגשם, תיהנו מאוויר צח ומרענן שיאפשר לכם הליכה ממושכת בחיק הטבע ובאתרים מעניינים.
לגבי נסיעה בתחבורה ציבורית, קופנהגן מאוד ידידותית למשתמש. בכרטיס משולב ניתן להגיע בנסיעות בעיר ומחוץ לעיר גם באוטובוס, ברכבת ובמטרו המגיעים בתכיפות גבוהה מאוד. הנסיעה במוניות יקרה ולא כדאית. תמיד עדיפה התחבורה הציבורית.

מזג האוויר חייך אלינו ברוב הזמן. טיילתי עם חברתי ג'ני שאירחה אותי בקופנהגן בביתה ולקחה אותי מדיי יום להליכה ממושכת מעל 11 ק"מ עם תרמיל על הגב. למזלי הטוב התארחתי בדירתה של קארן בתה של ג'ני שנסעה לחו"ל ובדירתה נשאר החתול המתוק שלה סמסון. הופתעתי מהרומן ממבט ראשון שהיה לי עם החתול סמסון בן הבית, שהפך להיות חברי לתקופה בה התארחתי בדירה.
תענוג היה לסייר ברחבי העיר הירוקה והנקייה, להתרשם מתושבי העיר שכה נהנים מכל יום שטוף שמש המוציא את התושבים לפארקים ולחופים ליהנות מכל קרן שמש חמימה. במדרחוב המרכזי של קופנהגן, רבים יושבים לצידי התעלות עם בקבוקי בירה ונהנים במרכזי התרבות  ממוזיקה איכותית בפסטיבלי המוזיקה ומריקודים הנערכים לעת ערב הפתוחים לציבור ללא תשלום.
תודה מיוחדת להדרכה הצמודה של חברתי מילדות ג'ני היקרה שדאגה לי במסירות רבה לטיול מהנה להכיר את העיר קופנהגן הירוקה והקסומה דרך הרגלים עם טעם של עוד…

אני שמחה לשתף אתכם ביומן המסע שלי ולהמליץ לכם להגיע למקומות היפים שהגעתי ולחוות חוויות מעשירות ומעוררות השראה דרך המראות והחוויות שאני חוויתי.
 את הרשימה לאתרים המומלצים לסיור עם פירוט וקישורים ליעדים, תוכלו לראות בתחתית העמוד: 


מקומות מומלצים לבקר בקופנהגן וסביבתה:
1.. סטרוגט -(Stroeget) מדרחוב הקניות הארוך שבדנמרק ואחד מהמדרחובים הארוכים ביותר באירופה 1.1 ק"מ. זהו אזור הומה ורוחש, בו עוברים ושבים התושבים, ומתקיימות בו גם הופעות רחוב. חלקו הראשון של המדרחוב הוא רחוב Frederiksberggade, עד מזרקת Gammel Torv, המציינת את המקום בו שכן השוק המרכזי של העיר העתיקה. המדרחוב מוביל ל-Kongnes Nytorv: כיכר, המוקפת בניינים עתיקים, בהם התאטרון המלכותי וארמון Charlottenborg, מהמאה ה-17, הבנוי בסגנון בארוק הולנדי המשמש כיום כאקדמיה המלכותית לאומנויות.
2.  פסל "בת הים הקטנה" פסל הברונזה המאפיין את העיר קופנהגן. הפסל מבוסס על סיפור האגדה של "בת הים הקטנה" מאת הנס כריסטיאן אנדרסן. הפסל נמצא בנמל לאנגליני שבקופנהגן וממוקם בשפת תעלת המים על סלע. הוא נוצר ע"י הפסל אדוארד אריקסון מהווה אטרקציה תיירותית ומקום עלייה לרגל לתיירים רבים. מעבר לתעלה תתרשמו מטורבינות הרוח הלבנות ומהמבנים השונים שבנמל המסחרי של העיר.
3. נוהאבן (Nyhavn): "הנמל החדש" הוא  אתר ציורי ואחד ממוקדי הבילוי העיקריים בעיר.  מדובר בתעלת מים צרה, המחברת בין נמל קופנהגן לכיכר קונגנס ניטורב. בצידי התעלה עוגנות סירות ויאכטות עץ והבתים הם קטנים, עתיקים וחזיתותיהם צבועות בשלל צבעים. כל אלו מעניקים למקום את מראהו היפה. משני צידי התעלה ישנם בארים, מסעדות ומקומות בילוי, הפועלים לאורך כל היום. ביום שמש קייצי, תושבי העיר משתזפים על גדות התעלה ובפארקים, בעודם לוגמים כוס בירה צוננת.
4. העיר פרדריקסברג (Frederiksberg) שהיא מובלעת מוניציפלית עצמאית בתוך קופנהגן. מומלץ לבקר בגני פרדריקסברג
(Fredriksberg Gardens)
 גנים אלו מלאי קסם השוכנים לצידה של טירת פרדריקסברג (Fredriksborg)בעיירה הילרוד במרחק של כשעה וחצי נסיעה בתחבורה ציבורית מהגנים. כדאי לקחת שייט עם סירת משוטים והדרכה באנגלית בה תשמעו את סיפור הקמת ארמון הקיץ של בית המלוכה ובניית הגנים הקסומים. כיום משמש הארמון כבית ספר צבאי לאימונים לקציני הצבא. לאורך הגנים  תפגשו הרבה בעלי כנף, פינות חמד רומנטיות ואווירה של רוגע ושלווה. תושבים רבים מבלים בכרי הדשא בפיקניק ובהתמסרות לקרני השמש החמימות.
בעיר תוכלו לבקר בגן החיות הגדול וליהנות גם מתצפית טובה מתוך הפארק על חצר הפילים הגובלת בשוליי הפארק הקסום.
5. מוזיאון ניר קרלסברג גליפטוטק מוזיאון עשיר בעל 3 מפלסים שונים המציג את אוסף האמנות והעתיקות הגדול בדנמרק. במוזיאון תוכלו לראות ממצאים מהעולם העתיק, רומא, יוון ומצרים.
יצירות אמנות מהמאה ה- 19 ובנוסף גם אמנות מודרנית. במוזיאון נמצא אוסף פסלים של הפסל הצרפתי הנודע אוגוסט רודן הנחשבים כחשובים ביותר מחוץ לצרפת. כמו כן מוצגות בו עבודות של פיקאסו, לז'ה, מאטיס, ואן גוך ואחרים ואוסף רחב של פסלים קלאסיים. את האוסף תרם איל ההון קרל יאקובסן, מייסד מבשלת קרלסברג.  הכניסה לילדים מתחת לגיל 18 בחינם.
6. העיירה הציורית דראגור (Dragør) עיירת דייגים לשעבר המגיעים אליה תיירים רבים לנפוש בבתי הנופש לאורך הים הבלטי, לצאת לשייט ביכטות העוגנות במרינה, ליהנות ממסעדות טובות ומבתי קפה הרבים שליד החוף.
כדאי לצאת לטיול רגלי ברחובות העיירה בה תיהנו מטיפוח מסורת של הבנייה העתיקה והאופי המיוחד של הבתים במקום. רוב הבתים צבועים בצבעי ורוד וצהוב ויש להם גגות רעפים אדומים. במהלך הסיור תיהנו מפריחה מרהיבה ברחובות העיירה ובסמוך לחצרות הבתים הציוריים. תוכלו לראות בין שלל הציפורים ובעלי הכף גם את הקורמורנים הבאים לאכול את הדגים.
מומלץ לעלות לגבעה המשקיפה על מצר אורסונד מתנשא גשר ארסונד המדהים המחבר בין קופנהגן (דנמרק) לעיר מאלמו (שבדיה)הגשר שאורכו 16 ק"מ משולב לתנועת רכבות ומכוניות ונחשב ליצירת מופת הנדסית.
באופק ניתן להתפעל מטורבינות הרוח הרבות של דנמרק המספקות לה את רוב החשמל המיוצר מאנרגיית הרוח הנקייה.
7טירת קרונבורג (Kronborg): הטירה שוכנת בעיר הלסינגור (Helsingør), שעל מיצר אורסונד (Øresund). העיר נמצאת על החוף הצפון מזרחי של האי זילנד במזרח דנמרק. הטירה נבנתה בסגנון הרנסנס, בשלהי המאה ה-16 על ידי המלך פרדריק השני, כדי לפקח על איסוף המיסים משבדיה, שהייתה אז תחת שלטון דנמרק. בטירה מוצגים פריטים היסטוריים, שטיחי קיר עתיקים, כלי לחימה ובין אגפיה גם אולם אבירים, שאורכו 62 מטרים -מהארוכים באירופה. מסביב לטירה, תותחים המכוונים לכיוון שבדיה שברקע נשמעים קולות פיצוצים וקריאות צעידה של החיילים. מסביב גנים ותעלות בהם שטים ברבורים וברווזים ונוף מרהיב המשקיף על המיצר.
טירת קרונבורג  ידועה בכל העולם, בעיקר כי מתרחשת בה עלילתו של "המלט",  המחזה הידוע של שייקספיר שאמנם לא ביקר בטירה אך מיקם בה את גיבורו ובה צולמו  מספר הפקות קולנועיות על המלט.
8. מומלץ לקחת מעבורת מהעיר הלסינגור שבדנמרק לעיר השבדית הלסינגבורג (Helsingborg)יש לדאוג לזכור לקחת את הדרכון שבו מחתימים השבדים את הנוסעים המגיעים מדנמרק. במהלך השייט ניתן לראות את הטירה היפה והנוף היפה משני הצדדים.  בהגיעכם לעיר הלסינגבורג הנמצאת בדרום שבדיה, כדאי לבקר בטירת קרנן (Karnan) שאליה עולים בגרם מדרגות ובסופו תוכלו ליהנות מנוף יפה המשקיף על מיצר אורסונד, נמל העיר ומרחוק על העיר הדנית הלסינגור. במקום פארק מרהיב עם פינות חמד למנוחה,,צמחייה ופריחה מרהיבה, עצים מיוחדים המשומרים לאורך שנים, במת הופעות לתושבים וכמובן פחים מכל הסוגים למיחזור בהתאם לסוגי הפסולת השונים.
9. כאשר אתם חוזרים במעבורת לעיר הלסינגור שבדנמרק, צאו לסייר בנמל ומרכז התרבות קרונבורג  שימו לב לאורך הספסלים שבמזח על הפסלים המחוברים לספסלים ואל שפת התעלות כמו ידיי אדם המנסות לתפוס בגדה ולעלות, שימורי קופסאות המסמלות למבקרים לשמור על סביבה נקייה.
10. פיסול סביבתי מקורי תוכלו לראות במרכז התרבות של  קרונבורג  בעיר הלסינגור. תתרשמו מאמנות אקולוגית – פסל דג דניס ענק – פיסול סביבתי של 3 אמנים יפניים שהמוביל בהם הוא יודוגאווה (yodogawa), שאספו פסולת חסרת ערך מהסביבה לצורך פיסול הדג. אם תסתכלו מקרוב, תוכלו לראות צלחות, פחיות בנזין, ריהוט גן, סקי, מוצרי עץ, צעצועי פלסטיק ישנים חלקם אפילו מפיקים צלילים, צינורות וכו'. כל זאת במטרה לעורר מודעות סביבתית לנזקי פסולת האדם הצפה לאוקיינוסים ופוגעת קשות בבעלי החיים הימיים ומזהמת את הסביבה. היצירה בוצעה בשיתוף פעולה עם המוזיאון המקומי ועם מתנדבים מקומיים. מרגש אותי לראות כיצד האמנו  האקולוגית והסביבתית שאליה אני משתייכת משאירה חותם ירוק בשטח ובלב הקהילה כשפה בעלת השפעה חברתית ותרבותית.
11. בקרו בפסל הכרום המלוטש והמרהיב הנקרא "האן" של האמנים אלמגרין ודרגסט שיצרו אותו עבור העיר "האן". היצירה ממוקמת בעיר הלסינגור מול הטירה krongborg המהווה את המיקום של הכפר של שייקספיר. הפסל אומר פרפרזה עכשווית וגברית של הסמל הלאומי הדני בתולת הים הקטנה. הוא מתאר גבר צעיר הניצב על סלע – היושב באותה צורה כמו בתולת הים הקטנה המפורסמת היושבת על אבן. הפסל יצוק נירוסטה מלוטשת מבריקה ובו מנגנון הידראולי בתוך העבודה שבו ייסגרו עיני ה"האן" רק פעם אחת בכל שעה. יצירת מופת מעוררת פליאה.
12. ביקור במרכז התרבות של קרונבורג  בעיר הלסינגור בה תוכלו לראות אדריכלות מודרנית ארכיטקטורת שימוש חוזר, מתוחכם, שלקחה את הרעיון המבני העיקרי בתהליך התכנון והבנייה. הפכה את חצר הספינה הישנה של העיר למרכז תרבותי מודרני, כולל אולמות קונצרטים, אולמות תצוגה, מתקני כנסים, מוזיאון דוכנים וספרייה ציבורית.
13. ביקור בגנים הבוטניים של קופנהגןהגן ממוקם במרכז קופנהגן ומכיל יותר מ -13,000 מינים של צמחים מסוגים שונים. צמחים מקומיים וצמחים מארצות שונות. גם רב שנתיים וצמחים שנתיים. בגן מפוזרים גני סלעים עם צמחים מאזורי הרים במרכז ודרום אירופה, סוגים רבים של עצים ופינות רוגע ושלווה. במרכזו בית זכוכית גדול המכיל חדרי זכוכית רבים שבולט בהם אוסף הדקלים הגדול. במרכזו מדרגות ספירליות מברזל המובילות לחלקו העליון של בית הזכוכית. בסיור בגנים תוכלו למצוא גם בתי קפה לבילוי ופינות מנוחה לרוגע ושלווה. הגן פתוח לציבור – הכניסה לגנים חופשית וללא תשלום.
14בית העירייה (Rådhus) בלב קופנהגן שעוצב בהשראת בית עיריית סיינה, שבאיטליה. הבניין משמש כיום גם כמרכז כנסים ואירועים רשמיים. תוכלו לסייר במבנה באופן עצמאי, בו מתקיימו תערוכות אמנות. תוכלו להתרשם משעון אסטרונומי עתיק. באפשרותכם להעפיל לראש מגדל השעון (תמורת תשלום) ולהשקיף על העיר. שימו לב לפסל הזהב של הבישופ אבסאלון, שמעל המרפסת בכניסה. בכיכר שבחוץ, שוכנת תחנת האוטובוסים המרכזית והמודרנית של העיר. כדאי לראות את הפסל של הסופר הדני הידוע הנס כריסטיאן אנדרסן שאני כילדה גדלתי על סיפורי האגדות המפורסמות שכתב.
15. אם כבר מזכירים את הנס כריסטיאן אנדרסן,  כדאי לבקר בבית הקברות אסיסטנס שבקופנהגן  שבו טמון הסופר והמשורר הידוע. אנדרסן שלא התחתן ולא היו לו ילדים הפליא בסיפורי האגדות לילדים שעליהם גדלתי כמו:
בת הים הקטנה, הברווזון המכוער, מוכרת הגפרורים הקטנה, בגדי המלך החדשים, אצבעונית ועוד רבים וטובים. במקום תוכלו להתרשם שדרות עצים גבוהים ומרהיבים, מרחבים פרחוניים בהירים, מקדשים המוצלים על ידי צפצפות, קברי שיש מעוטרים בערבות בוכות, ניחוח ושיר ציפורים, כל זה הופך את מקום המוות הזה לגן עדן קטן שבו התושבים באים  לצעידה רגלית ובילוי משפחתי כמו פיקניק בימים בהירים ושטופי שמש.
16. אגם אוטראסלב מוסה (Utterslev Mose) הקסום ריאה ירוקה הנמצא בצפון מערב קופנהגן. האגם שהיה בעבר ביצה והפך לפארק עם 3 אגמים עם מים מטוהרים ובו מספר איים קטנים. במקום עצי אלון עתיקים, עצים מסוגים שונים, מדשאות רחבות, גן שעשועים לילדים. האגם מהווה בית גידול לבעלי כנף רבים ביניהם תוכלו לראות אווזים המסתובבים חופשי בין המבקרים,  ציפורי שחף האגמים, ברבורים, ברווזים וכו'.
מומלץ לצאת לסיור הליכה רגלי וליהנות מאוויר צלול, אווירה שלווה ופסטורלית והרבה ירוק מסביב.

מאחלת לכם שתגיעו למקומות היפים ותחוו חוויות מעשירות ומעוררות השראה באמצעות המראות והחוויות שאני חוויתי ותיהנו מקופנהגן הירוקה והקסומה.
בילוי נעים!.

 

לשיתוף:

19 תגובות

  1. מאיה אשד הגב

    היי מירי, כתבת מדהים! מסכימה עם כל מילה ירוקה. ועל אף שהייתי מס' פעמים בקופנהגן, אני שמחה לגלות בזכותך מקומות ותמונות שטרם ראיתי לפעמים הבאות.
    גם אני זכיתי להכיר את הבלוג המקסים שלך דרך דלית, מדריכת הטיולים המהממת שלקחה אותי לסיור שדרכו חויתי את הסטוריית העיר כמעט בזמן הווה.

  2. מיכה הגב

    הי מירי, אני מקפיד מאוד על מיחזור של המוצרים שאני משליך. אני שמח לראות אנשים כמוך שמעלים את המודעות למיחזור ומשמשים דוגמה טובה בעניין. לגבי הדף הזה על קופנהגן ביקרתי בה בקיץ שעבר והיה מהמם. עיר מקסימה ויפיפייה. במיוחד נהנתי לעשות בה סיור מודרך כי זה לגמרי היה עבורי אחרת כשמישהי הדריכה אותי. בהתחלה הסתובבתי לבד אבל אחרי שקיבלתי הדרכה זה היה לגמרי אחרת והרבה יותר כיף. את ההדרכה עשתה דלית (כבר ציינו את שמה בבלוג הזה). מה שהיה טוב בלעשות איתה את הסיור הוא שקודם כל הסיור היה בעיברית!! ולכן זה מאוד היה לי נוח. הרבה יותר נוח לשמוע את ההסברים על היסטוריה וכו בעיברית. כמו כן הסיור היה בנוי מעניין ודלית הייתה מאוד לבבית. קופנהגן ממש יפה ויש בה בתים מיוחדים. להסתובב שם בין הטירות והבתים המפוארים ושיט בתעלות של קופנהגן חוויה!

    • מירי ישראלי הגב

      הי מיכה מאוד משמח שזכית להדרכה מעולה של דלית שגרמה לך להכיר את קופנהגן הירוקה והמדהימה בזווית מעמיקה יותר. אני מתגעגעת לטייל בה ליהנות מיופיה ומהאוירה שבעיר. כל הכבוד!.

  3. סיון אביב הגב

    מקסים! כל הכבוד על הכתיבה המושקעת!

  4. דלית הגב

    אודליה יקרה, תודה רבה על ההמלצה החמה וממש שמחה לשמוע שנהנית כל כך. קופנהגן אכן עיר קסומה ומיוחדת.

  5. בן הגב

    כתבת מקסים מירי. ביקרתי בקופנהגן ובהחלט היה מדהים. העיר מאוד ירוקה ויש לנו הרבה מה ללמוד ממנה!

  6. אודליה הודס הגב

    סיימתי היום טיול בן 3 ימים בקופנהגן המקסימה. ברצוני להמליץ על דלית – Dalit Vilhelmsen כמדריכת סיור בקופנהגן. דלית -ישראלית לשעבר, חיה בקופנהגן מזה מספר שנים ועורכת סיורים פרטיים ליחידים או לקבוצות. הסיור אורך כ 3 שעות ונותן תמורה מלאה למחיר הסביר ביותר. דלית אספה אותי מהמלון ובאנרגיה המיוחדת שלה והיידע הנרחב שלה בהיסטוריית המקום והכרות עם מקומות מיוחדים שאינם נמצאים בספרים המשווקים בחנויות, גרמה לי להנאה מלאה מכל רגע במחיצתה . דלית מתאימה עצמה לקצב האנשים שבסיור, עונה לשאלות בסבלנות רבה ומרחיבה מידע על העיר בעצמה. לאחר 3 ש' , ציידה אותי דלית בטיפים נוספים להמשך הימים במקום. אני ממליצה בחום על דלית. נסו ולא תתחרטו. אודליה, גבעתיים. 15/8/19

    • מירי ישראלי הגב

      אודליה יקרה, אני שמחה לקרוא את התרשמותך מהסיור המהנה שדלית המדריכה ערכה לכם בקופנהגן הקסומה והירוקה. איזה כיף לכן. אין כמו הדרכה טובה שגורמת לך לטעם של עוד. מתגעגעת מאוד לקופנהגן הנפלאה. תודה רבה.

    • דלית הגב

      אודליה יקרה, תודה רבה על ההמלצה החמה וממש שמחה לשמוע שנהנית כל כך. קופנהגן אכן עיר קסומה ומיוחדת.

  7. דלית וילהלמסן הגב

    איזה יופי של בלוג,!כתוב בצורה ממש קולחת ומעניינת. ממש כל הכבוד לך מירי!

    אני מדריכת טיולים בקופנהגן וכל מי שמעוניין בסיור שיגרום לו לא לשכוח את קופנהגן :-), מוזמן ליצור איתי קשר במספר טלפון 004529900570 🙂

    בברכה,
    דלית וילהלמסן

    • בן הגב

      דלית תודה רבה על סיור מקסים בקופנהגן! נהניתי מאוד לראות את העיר בצורה שלא היכרתי. ההדרכה שלך היתה מרתקת, מעניינת ומרחיבת אופקים וכמובן שאשמח לחזור שוב! ממליץ בחום לכל מי שנוסע לקופנהגן ליהנות מסיור מקצועי בעברית עם דלית.

  8. יונתן תמרי הגב

    תודה רבה מירי ישראלי,
    קראתי את המסלול המעניין לטיול לקופנהגן. כל הכבוד לבלוג כולל הקישורים. גם התמונות מאוד יפות. מקווים לבקר במקומות שהמלצת עליהם. יישר כוח.

  9. רונית הגב

    מאוד מעניין! תודה על ההמלצות. האם את מכירה מדריך או מדריכה שתוכל ללוות אותנו בקופנהגן? תודה

  10. גניברנר הגב

    כל הכבוד מירי. איזו כתבה יפה ויסודית. כל הכבוד

השארת תגובה