פיסול מסכה מפסולת ממוחזרת לאמנות אקולוגית

אני שמחה לשתף אתכם ביצירת "המסכה" האפריקאית שיצרתי בהשפעת האמנות האפריקנית השבטית בהם יצרו מסכות ופסלים בעלי משמעות שבטית עתיקה ובהשפעת האמן הספרדי פבלו פיקאסו והאמן הברזילאי ויק מוניז, החלטתי לפסל מסכה אפריקאית מחומרים שיצאו מכלל שימוש כיאה למסר האמנות האקולוגית.
היצירה "המסכה" משקפת מסר שהגיע העת להסיר את המסכה מעל פני האדם להכיר במציאות המטרידה של הסביבה בה אנו חיים. מציאות הזקוקה לשינוי ירוק ומידי.
כידוע באפריקה במסכות ובפסלים האפריקניים הוטמנו "חומרים מאגיים" שנקראו "חומרים מכושפים" שמקורם בחי, בצומח, חומרים אורגניים או מעשה ידי אדם.

בסיורים שלי ברחבי העיר תמיד אני מגלה "חומרים מכושפים" הקיימים בפסולת האדם ונהנית להפיח בהם חיים חדשים ולגלות כיצד הם משתבחים והופכים לחומרים מאגיים… כמו יצירת המסכות האפריקאיות העתיקות.
יצאתי למסע חיפוש וראיתי אצל הספרית שלי רחל לוי מ "סלון רחל" מרעננה מוצרי פלסטיק כמו דיפיוזר ובקבוקי פלסטיק שיצאו מכלל שימוש שהתאימו לדמות הפסל שראיתי בדמיוני. עבורה זה זבל ועבורי זה אוצר של ממש!. 

 הפכתי את בקבוק הפלסטיק שפיו כלפי מטה, חתכתי את ידית בקבוק הפלסטיק על מנת לעצב את האף ואת הפה. ציפיתי את הבקבוק ואת הדיפיוזר בשאריות נייר דק ודבק פלסטי ולאחר ייבוש מוחלט, התחלתי בתהליך הציור של פני המסכה האפריקנית. 

נצמדתי למסורת האפריקאית של ציור סימטרי לאורך ציר האמצע וציירתי הבעה המשירה מבט לכוח החיות של המסכה .חיברתי את שני החלקים אחד כצוואר והשני כראש המסכה ועיטרתי שערות מחבלים קלועים בצמות.

שזרתי חרוזי עץ בחבלים (המסמלים את השאיפה לשפע כנהוג בפיסול המסכות האפריקניות). חיברתי את שיער החבלים המעוצב לבקבוק ועטרתי לו עטרת לראש העשויה מטבעות עץ מושחלות על שרוך שהיו פעם בסיס לחגורה.
לשם קביעת בסיס לפסל לקחתי לוח עץ עגול ששימש בעבר שעון קיר ישן, צבעתי אותו בשחור.
חיברתי לו בסיס משעון עץ נוסף שקיבלתי ממלי גוטמן חברתי שסיפרה לי כי שעון הקיר שהיה בבית אימא שנפטרה מיד עצר מלכת בעת לכתה מן העולם. השעון הגיע אלי והחלטתי להפיח בו חיים חדשים כבסיס ליצירה שלי.

אני שמחה לשתף אתכם בכל תהליך ההשראה, האיסוף של "החומרים המכושפים" מפסולת האדם בת זמננו וכיצד הם הופכים ליצירה מקורית וחדשה בעלת אמירה לחברה.
אמנות אקולוגית מחומרים ממוחזרים המביעה את הצורך שהגיע העת להסיר את המסכה מעל פני  האדם להכיר במציאות המטרידה של הסביבה בה אנו חיים. מציאות הזקוקה לשינוי ירוק ומידי.
מוזמנים לבקר בתערוכת "חיבוק ירוק 2" לראות את "המסכה" ואת פיסול גזע העץ הכרות "אל נא תעקור נטוע" כחלק מהמסר של האמנות הירוקה המושיטה את ידה לסביבה.

.

 

לשיתוף:

תגובה אחת

  1. סיגי גולן-נחמני הגב

    וואו! יופי של עבודה מיוחדת ויצירתית! מדהימה כמו תמיד וזה נראה כל כך אותנטי ועשוי מעץ טבעי… המשיכי כך! הלואי שהמסר יגיע לכולם….

השארת תגובה