פיסול חרקים להגברת המודעות לשימור מגוון המינים בטבע

שיעור ההכחדה של החרקים מהמגוון הביולוגי בטבע הולך וגדל מפאת הנזק שגורם האדם לטבע הנובע ממעשי התרבות האנושית. החרקים מהווים נדבך חשוב במארג האקולוגי העולמי והכרחיים למרקם החיים המורכב של כדור הארץ. בלעדיהם אין לנו קיום. כדי שהאיזון ישמר צריך לשמור על סביבה "בריאה", כלומר על איזון אקולוגי דינמי של המרכיבים במערכות בכל סביבה נתונה ולשמר מגוון גדול של מינים. 
ישראל חתומה על אמנות הקשורות לשמירה על המגוון הביולוגי, תחת חסותה של תכנית האו"ם לאיכות הסביבה (UNEP). נציגים בין-לאומיים התכנסו בעיר היידראבאד שבהודו, למפגש ה-11 של הצדדים לאמנה לשימור המגוון הביולוגי , המכונה ועידת COP 11  ביניהם גם נציגים ישראליים מהמשרד להגנת הסביבה, ממשרד חוץ ומרשות הטבע והגנים, שהשתתפו בכנס העולמי שארך 11 ימים והתקיים בין ה-8 ל-19 באוקטובר, 2012. נציגי המדינות המשתתפות חתמו על אמנה שכללה עקרונות רבים לפיתוח בר קיימא של העולם, וכן נוסחה תכנית פעולה מפורטת שתוביל לשמירה אקטיבית של מגוון המינים.

לדעת החוקרים הדבר יתאפשר רק אם יישמרו השטחים הפתוחים ההכרחיים וישוחזרו אזורים שכבר נפגעו באזורים המיועדים לחקלאות והשארת שטחים פתוחים בין השטחים החקלאיים, כדי לאפשר שימור וגיוון גדול ככל האפשר של מיני חרקים  שלהם יש תפקיד חשוב בטבע.

כאמנית אקולוגית המעודדת את המודעות הסביבתית והצורך בשמירה על מגוון הביולוגי בטבע אני שמחה ליצור חרקים מחומרים בשימוש חוזר ולקדם את המודעות לחשיבותם בהרצאות ובהדרכות שאני מעבירה הן לאנשי חינוך והן לציבור הרחב. יצאתי לביתה של הצלמת שלי ויקי מוצפי צילום אומנתי, המתעדת את האמנות האקולוגית שאני יוצרת ואתם מוזמנים ליהנות מיופים של החרקים, לקבל השראה ליצור בעצמכם וללמוד על העולם המופלא של החרקים.

גידול בהכחדת החרקים המאביקים מאיים על אספקת המזון בעולם.

לשיתוף:

תגובה אחת

  1. מירי בוקשפן הגב

    מירי
    אני נדהמת כל פעם מחדש לראות את התשוקה והכח רצון שלך לשמור על העולם שלנו, נקי ובריא יותר!!!
    מודה לך על החדרת הערכים החיונויים כל כך בדור שלנו!!!!
    המשיכי לעשות חייל!!
    מירי

השארת תגובה